Zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy do ePracy

Print Drukuj

10 kwietnia br. została podpisana przez Prezydenta RP ustawa z dnia 20

marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która aktualnie oczekuje

na ogłoszenie w Dzienniku Ustaw.

Ww. ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert

pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie

ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy

obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z

dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r.

poz. 902) tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb

Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby

prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące

inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki

organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne,

które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem

publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki

samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo

zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o

ochronie konkurencji i konsumentów.

Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy

realizowanych przez urzędy pracy, a tym samym ułatwienie osobom

bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to

w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

Nowe regulacje, do których stosowania ww. podmioty będą zobowiązane, będą obowiązywały po wejściu w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Informacje o publikacji dokumentu