Wydawca treści

Rejestracja w urzędzie pracy

Uprzejmie przypominamy, że rejestracja jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy  jest możliwa po wcześniejszym umówieniu się na wizytę. Zadzwoń i umów się do rejestracji tel. 56 683 52 30 do 33 w. 27.
 
Przypominamy, iż rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy można dokonać przez Internet, za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl
  1. Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy – prerejestracja.
  •  W celu z Zgłoszenia do rejestracji należy wypełnić elektroniczny formularz, a system wyznaczy termin zgłoszenia się do rejestracji w urzędzie w ciągu 7 dni roboczych od dnia przekazania danych.
  • Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest rejestracją -  dniem rejestracji jest data wizyty w urzędzie.
  • Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia się w wyznaczonym przez system terminie (dzień-godzina), w celu potwierdzenia wprowadzonych danych, dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów oraz złożenia oświadczeń.
  • Dokumenty (oryginały i kserokopie) wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
  • Ten tryb rejestracji nie wymaga podpisania wniosku o dokonanie rejestracji kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
  • W celu dokonania zgłoszenia do rejestracji internetowej nie jest wymagane wcześniejsze założenie konta na portalu www.praca.gov.pl .
 UWAGA!
Prosimy o przestrzeganie terminu zgłoszenia do rejestracji - w przypadku niestawienia się na wyznaczoną godzinę rejestracja w umówionym dniu nie będzie możliwa.
  1. Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy – pełna rejestracja elektroniczna. 
  • Ten rodzaj rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie - dniem rejestracji jest data zarejestrowania wniosku.
  • Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest dołączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji.
    Wezwanie na wyznaczony termin wraz z decyzją dot. ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa do zasiłku urząd wysyła za pośrednictwem systemu praca.gov.pl lub listownie.
  • Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
  • Wniosek o założenie profilu ePUAP można złożyć poprzez stronę: http://epuap.gov.pl

UWAGA!
Na podstawie odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w ankiecie system zaklasyfikuje Państwa do zarejestrowania jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.

Status osoby bezrobotnej uprawnia m.in. do pobierania świadczeń, korzystania z form aktywizacji oferowanych przez urząd oraz do ubezpieczenia zdrowotnego.
Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy nie mają prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasiłku.

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji