Zamówienia publiczne - Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu


Zawartość stron

  W odpowiedzi na zapytania dotyczące treści  SIWZ, jakie wpłynęły w postepowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia ‘ABC Przedsiębiorczości"  uprzejmie wyjaśniam:
 
Zgodnie z  § 1. 1 pkt 3,4,5,7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Zamawiający może m.in.  żądać:
 
  • wykazu wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie;
  • wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opisu urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę usług w celu zapewnienia jakości;
  • wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
 
Zamawiający dokonał wyboru przeprowadzenia postępowania o  udzielenia zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" w trybie przetargu nieograniczonego, pomimo iż miał prawo dokonać wyboru Wykonawcy np. w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy PZP, właśnie w tym celu, aby dać możliwość złożenia oferty jak najszerszemu gronu Wykonawców, w celu zapewnienia jak najwyższej jakości oferowanej usługi. Doświadczenie Zamawiającego w organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych pokazuje, że Wykonawcy muszą spełniać określone w SIWZ wymagania, aby zapewnić optymalny poziom i jakość usługi uczestnikom szkoleń. Niedostateczne kwalifikacje kadry dydaktycznej, brak doświadczenia w przeprowadzaniu szkoleń o podobnej tematyce niestety mają negatywny wpływ na jakość oferowanej usługi.  Prowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego zapewnia maksymalnie szeroki dostęp do potencjalnych Wykonawców oraz uprawdopodabnia wybór oferty Wykonawcy zapewniającego wykonanie usługi dobrej jakości.
 Zamawiający w SIWZ określił program minimum szkolenia  wskazując  jakie zagadnienia muszą być ujęte w programie. Zamawiający zakłada, że to Wykonawca posiada specjalistyczną wiedzę dotycząca przedmiotu zamówienia i jest w stanie wskazać tematy, które szkolenie ABC Przedsiębiorczości również powinny obejmować, a nie zostały określone przez Zamawiającego. Zamawiający ocenia oferty po zapoznaniu się z treścią wszystkich ofert, mając porównanie, które umożliwia zróżnicowanie liczby punktów przyznanych w danym kryterium. Podając liczbę punktów przyznaną przez każdego z członków komisji przetargowej każdy oceniający jest zobowiązany ocenę uzasadnić. Z uwagi na niewielka liczbę godzin szkolenia-  40 godzin, oraz zarys tematyczny programu minimum szkolenia, waga oceny ofert w zakresie program szkolenia została ustalona zaledwie na  5 pkt.
 
Ustalenie sztywnych warunków dotyczących ilości i rodzaju materiałów dydaktycznych, pomocy naukowych, sprzętu wykorzystywanego do zajęć teoretycznych oraz rodzaju  i ilości sprzętu przeznaczonego dla uczestników szkolenia przy realizacji zajęć praktycznych  sprawiłoby, że każdy z Wykonawców zaproponowałby minimum wymagane przez Zamawiającego i nie sposób byłoby zróżnicować liczbę punktów przyznanych każdej ofercie. Do Wykonawcy należy zaproponowanie nowoczesnych, jego zdaniem najlepszych przy organizacji tego rodzaju szkolenia  pomocy dydaktycznych oraz zapewnienie dobrych warunków lokalowych, aby zagwarantować najwyższą jakość szkolenia. Podanie zamkniętego katalogu wymaganego sprzętu czy materiałów dydaktycznych mocno ograniczałoby innowacyjność Wykonawców, którzy prawdopodobnie ograniczyliby się do zagwarantowania sprzętu wskazanego przez Zamawiającego. Brak takiego katalogu sprawia,  ze każdy z Wykonawców stara się zapewnić jak najlepszy sprzęt, pomoce i materiały dydaktyczne, co z kolei jest z korzyścią dla uczestników szkolenia. Zamawiający zażądał podstawowego elementu jakim jest zapewnienie każdemu uczestnikowi szkolenia komputera lub laptopa z dostępem do Internetu
 
Rzetelne sprawdzenie i ocena ofert przez 3 niezależnych członków komisji przetargowej gwarantuje uczciwy wybór najkorzystniejszej oferty. Sposób dokonywania oceny ofert zaproponowany przez Zamawiającego był również stosowany w wcześniej prowadzonych postępowaniach i nigdy Wykonawcy nie wnosili uwag co do opisu warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert. Jawność ofert oraz protokołu dotyczącego prowadzonego postępowania pozwala Wykonawcom dokonać wglądu do w/w dokumentów, z czego Wykonawcy niejednokrotnie korzystali i nigdy nie podważali bezstronności oraz rzetelności oceny ofert dokonywanej przez Zamawiającego.
 
W związku z powyższym Zamawiający nie dokonuje żadnej modyfikacji treści SIWZ.
 
 
Golub-Dobrzyń, 02.04.2015 r.
Beata Kremer
Załączniki
Ogłoszenie (pdf, 1938 KB)
SIWZ (docx, 100 KB)
Załącznik 1 (docx, 19 KB)
Załącznik 2 (docx, 12 KB)
Załącznik 3 (docx, 12 KB)
Załącznik 4 (docx, 14 KB)
Załącznik 5 (docx, 15 KB)

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę